⭐ 10 % sleva s kódem CHCIBEHAT pro přihlášené⭐ platí pro e-shop i běžeckou speciálku v Přerově 🏪

Tipy na trailové běhy: Přerovem za mamuty!

Proběhnout se pěkným trailem s výhledy na město, pokochat se přírodou a trochu se porozhlédnout po krajině, kde se kdysi proháněli mamuti. Takový je dnešní tip na trailový běh Venduly Horčičkové.

Další tip na trailový běh vede opět okolo Přerova, ale slibujeme, že se podíváme i do jiných koutů Čech. Vendula Horčičková si pro vás dnes připravila lahůdkovou trasu plnou krátkých prudkých stoupání, tahlých lesních pěšinek, seběhů a pěkných výhledů. Vede nejenom kolem jediného přerovského vinohradu, ale také kolem trasy světoznámého závodu Extrém Race.

Autorka: Vendula Horčičková

Je česká reprezentatka v orientačním běhu. Studuje Psychologii na MU v Brně, běhá za Tj Slovan Luhačovice a švédský klub Malungs OK Skogsmårdarn. Pochází z Přerova a běhá v botách z Best4Run.

Základní varianta | 10,4 km

Mapa: https://mapy.cz/s/3qfeE

Dnešní trasa začíná ve Vinarech, obci kousek od Přerova. Na start trasy se můžete dopravit přerovským MHD, autem či na kole, nachází se totiž přímo na autobusové zastávce v obci.

Až budete na místě připraveni vyběhnout, vydejte se na severovýchod po modré a žluté turistické značce. Po nich oběhněte Vinary. Cesta začne stoupat a na konci domků zatočí doprava do lesa. Po hřbetu běžíte až na rozcestí Zamazalka, kde se značky oddělují. Vy se vydáte doprava po žluté a běžíte až na konec lesa směrem k obci Sobíšky. Nevyběhnete už na pole, ale dáte se po neznačené cestě doleva mírně z kopce. Po 200 m doběhnete na křižovatku s modrou značkou, kde se dáte doleva a běžíte zpět nahoru na hlavní hřeben nad Vinary. Když doběhnete nahoru na zpevněnou cestu, modrá se dává doleva zpět na rozcestí Zamazalka. Vy se ale dáte přesně na druhou stranu, doprava, a běžíte po zpevněné cestě lesem. Asi po půl kilometru se les otvírá a po levé ruce budete mít zahrádky nad Vinary a louku. Vy pokračujete po cestě stále rovně, až se kolem lesa a pole dostanete na silnici, která vede z Přerova do Čekyně. Silnici přeběhněte a pokračujte po zpevněné cestě stále rovně. Minete po levé ruce přerovskou rokli (autokrosové závodiště) a běžíte dále mezi poli. Po kilometru zatočte první odbočkou doleva a dostanete se nad žernavský lom. Ten oběhněte zprava a až doběhnete na T křižovatku, dejte se doleva. Pokračujte kus rovně a až doběhnete na další T křižovatku se zpevněnou cestou, dejte se doprava. Po 250 m zatočte ostře doleva. Připomíná vám to něco? Ano, tady se dnešní trasa částečně kryje se závodem Ledňáček s Best4Run

Po dalších 150 m se dejte opět doleva. Tentokrát po polní cestě, která stoupá k zahrádkám. Současně by to měla být značená cesta v rámci Naučné stezky Předmostí do pravěku. Po této značce vystoupejte kolem zahrádek k sadu a kolem něj doprava nad přerovskou rokli. Cestou si můžete užívat výhledy na Přerov z opačné strany, než minulý týden ze Švédských šancí. Nad roklí doběhnete na T křižovatku se zpevněnou cestou, kterou jste přibíhali. Dáte se doprava a stejně jako před pár minutami přeběhnete silnici Přerov – Čekyně. Pokračujete po značce Naučné stezky kus rovně mezi poli a pak se po ní dáte doprava směrem k Čekyňskému kopci. Po pravé ruce se nachází Přírodní památka Na Popovickém kopci, která vám opět otvírá hezký výhled na Přerov. Vy pokračujte po značce naučné stezky, která kopíruje louku a kraj lesa (zatáčí mírně doleva), až se zanoří do lesa, kde se na T křižovatce potkává se zelenou turistickou značkou. Tam se dáte doprava a běžíte dolů z kopce. Zelená se po chvíli odpojuje doprava, ale vy pokračujete prudce dolů z kopce po značce Naučné stezky. Když se vynoříte z lesa, už jste na ulicí Doubí ve Vinarech. Po ní běžíte kousek rovně a pak hned první ulicí doleva. Pak doběhnete na hlavní ulici ve Vinarech, Vinařskou, po které se dáte doprava a už jste zpět na autobusové zastávce. Jste v cíli a máte dobrý pocit z pěkných 10 km v nohách. Gratuluji.

Tip pro začátečníky: Nepřebíhejte silnici Přerov-Čekyně, ale rovnou zatočte doleva směrem k Čekyňskému kopci. Trasu si tím zkrátíte na 6 km.

Varianta pro náročné | 15,5 km

Mapy: https://mapy.cz/s/3qfh5

Když odbočujete ze žluté značky doleva před obcí Sobíšky po hranici lesa kus, doběhnete na křižovatku s modrou značkou a budete mít chuť si trasu prodloužit, běžte doprava na pole. Pokračujte po modré, která se klikatí mezi poli, až na kraj obce Zábeštní Lhota. Tam se dáte doleva podél domků a po 300 m jste na T křižovatce se zelenou značkou. Po ní se dáte doleva a klesáte lesním údolím až na silnici Čekyně – Penčice. Tady se bohužel nevyhnete kusu silnici. I zelená značka se totiž dává po silnici doleva. Proběhnete kolem restaurace vlevo (možnost občerstvení) a jste na silniční křižovatce. Dáte se spolu se zelenou značkou doprava směrem k Žeravicím a hned po necelých 100 m stále po zelené doleva. Zadní cestou po ulici Borošín proběhnete Čekyní. Běžíte asi 700 m a u kaple sv. Jana a Pavla se dejte doleva po ulici Zámecká. Doběhnete na hlavní cestu (ulice Pod Lipami) a dáte se po ní doprava. Tady je naštěstí chodník, takže nemusíte přímo po silnici. Po 150 m silnici přeběhněte a dejte se doleva ulicí Na Podlesí. Ta vede údolím, proběhnete kolem místní hasičské nádrže až k lesu. Po cestě pokračujte pořád dál, až doběhnete na T křižovatku s modrou značkou. Tam se dáte doprava a už jste připojení na výše popsanou trasu, když se objevíte na křižovatce se zpevněnou cestou na hřebenu nad Vinary.