Zboží koupené od 1. 11. můžete nepoužité vrátit nebo vyměnit do 14. ledna.

Diagnostika došlapu

Diagnostika došlapu je vcelku rychlá záležitost, která ale dokáže odhalit spoustu chyb a nedostatků. V pár minutách nám ukáže stavbu chodidla i došlap a můžeme se spolu pobavit o tom, jak a v čem běhat lépe, zdravěji a jednodušeji. Diagnostiku je vhodné provést i v případě, že jste ji již dříve absolvovali, protože postavení kotníku se může časem měnit (úraz, přetěžování, povolení vazů, svalů). A rozhodně ji doporučujeme při výběru každé silniční obuvi.

Jak se objednat? 

Na diagnostiku běžeckého došlapu v Best4Run se objednávat nemusíte, stačí nám před nákup říct, že jste přišli právě pro ni. Většinou s ní ale začínáme. Pokud můžete, vezměte si s sebou kraťasy, diagnostika se dělá v šortkách, abychom viděli vaše kolena a kotníky. 

 

Jak to probíhá? 

Statická diagnostika

Diagnostika se skládá ze dvou částí. Statické a dynamické diagnostiky. Na statické diagnostice se naboso postavíte na podsvitnou desku, kde zvažujeme postavení chodidla, stav klenby a rozložení váhy na končetiny. Kromě toho, že podle statické diagnostiky dokážeme určit prvotní vychýlení došlapu a doporučit vložky, je zajímavé podívat se, na které části chodidla došlapujete. Běžecké vložky, které můžeme díky statické diagnostice vybrat, pomáhají lépe rozložit energii při došlapu, tlumí nárazy při dopadu a díky třem typům, z nichž každý je určen pro jiný typ klenby, také podpořit chodidlo na místech, kde je to žádoucí.

Dynamická diagnostika

Drouhou částí diagnostiky je dynamická diagnostika na běžeckém páse. Dynamická diagnostika už je trochu větší věda. Poběžíte na pásu, kde vás budeme snímat pomocí mikrokamery. Díky videozáznamu se podíváme na to, jestli se při běhu nachylujete dopředu nebo do stran, jestli kladete nohy v přímce nebo v osmičkách, jestli máte rovně ramena a spoustu dalších věcí. Hlavně ale dokážeme vyhodnotit postavení kotníku a díky tomu určit, jestli máte došlap pronační, neutrální nebo supinační.

Jak se to má s došlapem? 

  • PRONAČNÍ DOŠLAP: Vychyluje chodidlo od kotníku směrem ven, zatímco kotník se od kolene odklání dovnitř, došlapujete na vnitřní hranu chodidla a namáháte vnitřní část nohy. Při pronačním došlapu je dobré zvolit boty, které vám pomohou pronaci vyrovnat a ulevit tak namáhaným kloubům, šlachám a svalům.
  • NEUTRÁLNÍ DOŠLAP:  Nejklasičtější došlap, kdy je koleno v jedné ose s kotníkem a chodidlem. Došlapujete na střed nohy a díky tomu je běh vyvážený. V tomto případě doporučujeme boty s neutrální stélkou.
  • SUPINAČNÍ DOŠLAP: Pravý opak pronace. Došlapujete na vnější hranu chodidla. Doporučíme boty s neutrálním došlapem a případné nerovnosti dokážeme vyrovnat vhodnou vložkou.

 what-is-ortho-movement-1@1x_1

 

x