⭐ 10 % sleva s kódem CHCIBEHAT pro přihlášené⭐ platí pro e-shop i běžeckou speciálku v Přerově 🏪

Tipy na trailové běhy: Ve stopách Šela maratonu

Třetí výběh nás zavede k nedalekému Helfštýnu. Zaparkuj kolo nebo vůz na kraji lesa na cestě mezi Lhotou a Paršovicemi, nazuj boty a poběž!

Jestli v okolí Přerova existují luxusní trail spot, je to rozhodně okolí Helfštýna. Z Hranic, Lipníka nebo Přerova k němu dojedete pohodlně na kole, ani se u toho pořádně nezapotíte. Trailíčky jsou pak namotané v okolí jednoho z největších středoevropských hradů, vedou hlubokými lesy a roklinami, pasekami a loukami, na tvrdém i měkkém povrchu. Prostě lahůdka. V tomhle prostředí se jezdí i legendární Author Šela Marathon, který letos obohatí i trailový běh, tak pojďte potrénovat.

Autorka: Vendula Horčičková

Je česká reprezentatka v orientačním běhu. Studuje Psychologii na MU v Brně, běhá za Tj Slovan Luhačovice a švédský klub Malungs OK Skogsmårdarn. Pochází z Přerova a běhá v botách z Best4Run.

Základní varianta |  11,6 km | Mapa zde

Hned od startu se dej doprava po cestě na kraji pole. Obtoč roh pole za pravou rukou a po chvíli přeběhni po pěšince potok. Za potokem pokračuj po pěšince doleva. Pěšinka se vlní lesem kousek od kraje pole, až na větší cestu. Po ní po kraji pole pokračuj asi jeden kilometr (také značeno jako červená cyklotrasa podle mapy.cz, ale nemám ověřeno). Cesta začne zatáček doleva do lesa a připojí se na ni modrá značka. Ty pokračuješ pořád dál po modré, po pravé ruce se otvírá pole směrem k Soběchlebám. Po asi 1,2 km (kus za prudkou zatáčkou) se modrá značka a cesta odchylují od pole a dávají se více do kopce. Pokud si to nechceš zkrátit (viz níže tip pro začátečníky), odboč po velké lesní cestě doprava a pokračuj víceméně po rovině. Za asi 1,5 km seběhneš do údolí s asfaltovou cyklostezkou. Ty se dáš mírně doprava po zpevněné cestě údolím a po asi 200 metrech zatočíš doleva do kopce po lesní cestě. Tou po hřbetu postupně vybíháš až na hlavní helfštýnský hřbet, po kterém vede silnice ze Lhoty do Paršovic a taky červená značka. Dáš se po ní doleva a chvíli necháš nohám odpočinout, když běžíš víceméně po rovině a po asfaltu. Po jednom kilometru na rozcestí Pod Krásnicí, kde silnice odbočuje doleva a červená pokračuje rovně, se ty vydáš doprava po zpevněné cestě (a modré cyklo značce, pokud mě mapy.cz nešálí). Po této vrstevnicové cestě obkroužíš kopce Krásnice a vynoříš se na louce pod Hlefštýnem. Buď si můžeš dát vrcholovku a vyběhnout po asfaltce k Helfštýnu, nebo mu zamáváš zespodu z kraje louky a pokračuješ po cestě rovně. Doběhneš na T křižovatku s červenou, dáš se po ní 50 m doprava a hned zase doleva na lesní cestu. Tou pokračuješ rovně asi 350 m až doběhneš pod prudký svah. Cesta se tam dělí, doprava pokračuje víceméně po rovině, ty se ale dáš po menší cestě doleva do kopce. Cesta se postupně zmenšuje, ale běžíš dobře, pokud jdeš pořád trochu do kopce. Cesta pak mírně zatočí doleva a zase se zvětší. Taky začínáš běžet více po rovině. Pokračuješ pořád po této cestě, která asi po 400 m zatáčí mírně doprava, lehce se zavlní a už se před tebou objevuje známá asfaltka. Dáš se po ní doprava a už vidíš okraj lesa, pole a své auto. Vítej v cíli!

P.S. Pokud vám připadá popis nesrozumitelný nebo složitý, může vám pomoci tato orienťácká mapa https://mapy.orientacnisporty.cz/mapa/sisemka-2013 nebo tato https://mapy.orientacnisporty.cz/mapa/helfstynska-hora-2017 (částečně se překrývají, ale některé oblasti jsou jen na jedné z nich).

Tip pro začátečníky: Neodbočuj z modré značky doprava, ale pokračuj rovně až na křižovatku s asfaltovou červenou U Huberta. Trasa se ti zkrátí na 9,5 km https://mapy.cz/s/3qrDW

Varianta pro náročné: „Přidej si kopce!“ 13,6km | Mapa zde

Nepokračuj po asfaltové červené, ale dej se na rozcestí U Huberta doprava dolů po žluté. Seběhni kopec až se připojí ke žluté modrá, tak se po obou dej doleva po vrstevnicové cestě. Na rozcestí Za Krásnicí se dej po modré prudce doleva nahoru a pokračuj po ní až pod Helfštýn. Vyběhni si po asfaltce na Helfštýn, zamávej hradu a seběhni dolů po červené. Až červené překročí příjezdovou cestu na Helfštýn, opusť ji a dej se doleva po lesní cestě. Ta překříží modrou, přejde přes potok a dál jde úbočím mírně nahoru. Až doběhneš na větší křižovatku, u které je oplocenka (kus oploceného lesa), dej se doprava. A už jsi na výše popsané cestě směrem k cíli.